CALENDAR SESIUNEA IULIE 2017


ADMITERE | ADMISSION 2017: ÎNSCRIERE & REZULTATE | REGISTRATION & RESULTS | INSCRIPTIONS & RESULTATS

25-27/07/2017 
Perioada pentru confirmarea locului obținut în urma reclasificării 

27/07/2017 
Afișarea celei de-a doua reclasificări 

27-28/07/2017 
Perioada pentru confirmarea locului obţinut în urma ultimei reclasificări 

28/07/2017 
Afişarea listelor finale 

În eventualitatea în care la unul sau mai multe programe rămân locuri neocupate în sesiunea de admitere din iulie va fi organizată o sesiune suplimentară în septembrie 2017.

6-18/07/2017 
Perioada de înscrieri. Înscrierile se fac online sau la sediul istoric al facultății din str. Spiru Haret nr. 8 în intervalul orar 9.00–14.00 în timpul săptămânii şi între orele 9.00-12.00 sâmbata și duminica.

Formular online

Înscriere online disponibilă pentru cetățenii următoarelor state: România, Austria, Belgia, Bulgaria, Cehia, Cipru, Croația, Danemarca, Elveția, Estonia, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Letonia, Liechtenstein, Lituania, Luxemburg, Irlanda, Islanda, Italia, Malta, Marea Britanie, Norvegia, Olanda, Polonia, Portugalia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Ungaria. Admiterea cetățenilor din ALTE STATE decât cele din această listă este gestionată direct de Biroul de Relaţii Internaţionale al Universităţii din Bucureşti

18/07/2017 
Afişarea rezultatelor pentru proba 1, notată cu admis/respins (eseu motivațional și verificarea competenţelor lingvistice)

19/07/2017
Perioadă pentru depunerea eventualelor contestaţii proba 1

19/07/2017
Afișarea rezultatelor preliminare (proba 2 – media de la bacalaureat)

20/07/2017
Perioadă pentru depunerea eventualelor contestații proba 2

20-24/07/2017
Perioada pentru confirmarea locului obţinut

24/07/2017
Afișarea primei reclasifcări, în funcție de locurile rămase libere în urma confirmărilor
 
BA admission 
Admission Programmes de licence 2017


A
DMITERE 2017
PROGRAME DE LICENȚĂ 
Pe acestă pagină se găsesc toate informațiile necesare pentru examenul de admitere ca student cu frecvență la unul din programele de licență ale Facultății de Științe Politice.
Pentru înscrierea la Facultatea de Științe Politice ca student în schimb internațional vizitați secțiunea International exchange student (including Erasmus), iar pentru opțiunile de studii în universități din străinătate ca student al Facultății de Științe Politice vizitați secțiunea Mobilități internaționale.


Examenul de admitere și confirmările sunt organizate în sediul istoric al Facultății de Științe Politice din str. Spiru Haret nr. 8. (vezi hartă)
Brosura FSPUB 2017

CAZARE GRATUITĂ, în căminele Universității din București, pentru maxim trei nopți. 

Cazarea se realizează la administrația căminelor, în baza legitimației de concurs și a actului de identitate. Mai multe informații despre cazare pot fi solicitate la nr. de telefon: 021 307 73 28 / 021 307 73 30 sau pe adresa de e-mail: cazare@rectorat.unibuc.ro

ACCESS GRATUIT în spațiul Grădinii Botanice „Dimitrie Brândză”. De această facilitate se pot bucura alături de alte trei persoane.
 
Grădina Botanică a Universității din București poate fi vizitată în mod gratuit în perioada 6 – 29 iulie 2017, zilnic, în intervalul orar 08:00 – 20:00. Accesul se face pe baza legitimației de participant la concursul de admitere la Universitatea din București.

CINE POATE CANDIDA?

La examenul de admitere poate candida orice cetățean român sau străin care a susținut examenul de bacalaureat în România sau un examen exchivalent în alte state.

Procesul de admitere este gestionat
  • direct de FACULTATEA DE ȘTIINȚE POLITICE (inclusiv înscriere ONLINE) pentru următoarele categorii ce candidează în aceleași condiţii prevăzute de lege, inclusiv în ceea ce priveşte taxele de şcolarizare
    • cetățenii români cu studii în România și absolvenți ai bacalaureatului românesc 
    • cetățenii români cu studii în România, dar absolvenți ai unui sistem de bacalaureat diferit de cel românesc
    • cetăţenii români absolvenţi ai studiilor liceale din alte state
    • cetățeni ai statelor Uniunii Europene, Spațiului Economic European și Elveția absolvenți ai bacalaureatului românesc sau al unui examen echivalent susținut în România sau în alte state. 
  • de Biroul de Relaţii Internaţionale al Universităţii din Bucureşti pentru cetățenii din afara Uniunii Europene, Spațiului Economic European sau Elveției
OLIMPICI
Absolvenţii de liceu care au obţinut în timpul studiilor liceale unul din premiile I, II ori III la Olimpiadele Şcolare Naţionale şi/sau unul din premiile I, II, III ori menţiune la Olimpiadele Şcolare Internaţionale din orice domeniu de studii pot fi admişi fără examen pe locuri bugetate. Pentru a fi admişi vor depune în dosarul de concurs și diploma de olimpic şi vor urma procedura de confirmarea a locului în aceeaşi perioadă de înscriere la concurs ca şi pentru ceilalţi candidaţi.

LOCURI DISPONIBILE IULIE 2017

Licență Științe Politice (în limba română - SPR):  65 de locuri la buget, 1 loc pentru romi; 126 de locuri la taxă; la acestea se adaugă: 4 locuri etnici români; 4 locuri pentru candidați non UE.
Licență Științe Politice (în limba engleză - SPE): 43 de locuri la buget, 87 de locuri la taxă; la acestea se adaugă: 3 locuri etnici români; 17 locuri pentru candidați non UE.

Licență Științe Politice (în limba franceză - SPF): 30 de locuri la buget; 24 de locuri la taxă; la acestea se adaugă: 1 loc pentru etnici români; 5 locuri pentru candidați non UE. 
Licență Studii de Securitate (în limba română - SSL): 34 de locuri la buget; 26 de locuri la taxă.

Licență Relații Internaționale și Studii Europene (în limba engleză - IRES): 25 de locuri la buget; 59 de locuri la taxă; la acestea se adaugă: 1 loc pentru etnici români; 15 locuri pentru candidați non UE. 

CONȚINUTUL DOSARULUI DE CONCURS

DOSARUL DE CONCURS

Înscrierea se poate face ONLINE sau la comisia de admitere a facultății (str. Spiru Haret 8). 

Atenție! În cazul înscrierii la mai multe programe de studii va fi depus un dosar cu actele în original și câte un dosar cu copiile actelor pentru fiecare din celelalte programe.

Cei care optează pentru înscriere online completează un singur formular online care le permită să selecteze toate programele la care doresc să se înscrie în vederea admiterii.

Cei care optează pentru înscriere online și care care vor fi declarați admiși, vor depune dosarul de concurs în format fizic numai la confirmarea locului (cu actele în original pentru loc bugetat, cu actele în copie pentru loc cu taxă).

Actele necesare înscrierii vor fi depuse într-un dosar plic de culoare albă (format A4) ce va conţine:

1. SCRISOARE DE INTENȚIE (eseu motivaţional) de aproximativ 500 de cuvinte, redactată în limba programului de studii (română, engleză sau franceză). Acest eseu trebuie să reflecte adecvarea şi potenţialul candidatului pentru domeniul de studii, precum și adecvarea acestuia cu misiunea facultăţii. În cazul înscrierii la mai multe programe de studii, va fi redactat câte un eseu pentru fiecare limbă de studii. Pentru înscrierea online, se va încărca câte un fișier PDF pentru fiecare eseu.

2. FIȘĂ TIP DE ÎNSCRIERE (în care vor menţiona, sub semnătură proprie, toate datele solicitate în formularul respectiv). 
  • Pentru cei care se înscriu la sediul facultății, fişa se poate descărca pentru completare pe calculator şi imprimare (format .doc) sau pentru completare de mână (format .pdf)
  • Pentru cei care se înscriu online, FORMULARUL ONLINE (accesibil pentru completare între 6 și 18 iulie 2017) reprezintă fișa de înscriere pe care o vor primi automat pe mail (format PDF) după finalizarea completării dosarului online. Acest fișier PDF tipărit și semnat trebuie adăugat dosarului de concurs în format fizic care se depune la confirmarea locului. 
3. DIPLOMA DE BACALAUREAT SAU ACT ECHIVALENT

În cazul bacalaureatului românesc:
  • Diplomă de bacalaureat (în original); SAU 
  • Adeverință de bacalaureat (în original și exclusiv pentru cei care au susținut examenul de bacalaureat în sesiunile iunie/august 2017). ATENŢIE! Pe adeverinţă trebuie menţionată media generală, notele de la probele examenului de bacalaureat, termenul de valabilitate şi faptul că nu a fost eliberată diploma de bacalaureat. SAU 
  • Declarație de consimțământ pentru accesarea rezultatelor de la bacalaureat de către comisia de admitere exclusiv pentru cei care au susținut examenul de bacalaureat în sesiunile iunie/august 2017 (original: descarcă formular - format .doc / format .pdf). ATENŢIE! Acest document este necesar numai dacă diploma de bacalaureat sau adeverința nu sunt disponibile la momentul înscrierii, indiferent dacă înscrierea se face online sau nu. Dacă ați optat pentru înscriere online și ați fost declarat admis, la momentul confirmării dosarul va conține în mod obligatoriu fie diploma de bacalaureat fie adeverința (în original pentru loc bugetat/în copie pentru loc cu taxă) 
În cazul bacalaureatului internațional (i.e. bacalaureat (sau echivalent) corespunzător altui sistem de învățământ decât cel românesc, obținut în România sau în străinătate)
  • Dovada depunerii actelor de echivalare/recunoaștere la universitate sau MEN-CNRED (Candidații care nu au susținut un examen de bacalaureat în sistemul românesc vor trimite în prealabil pe adresa admitere@fspub.unibuc.ro dosarul pentru recunoaşterea studiilor conform listei de acte precizate de direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale - MEN (www.cnred.edu.ro), în cazul în care nu au depus la această direcție sau nu au încă un act de recunoaștere/echivalare a studiilor din străinătate eliberat de această direcție); sau
  • Act de echivalare/recunoaștere MEN-CNRED 
Se acceptă şi copii conform cu originalul ale diplomei de bacalaureat, respectiv ale adeverinţei de susţinere a bacalaureatului, însoţite de dovada depunerii originalului la o altă facultate.

Pentru înscrierea online, diploma (sau actul echivalent) de bacalaureat (sau examen echivalent) va fi încărcată ca fișier PDF separat.

ATENȚIE!
Candidații care au susţinut examenul de bacalaureat înainte de 2017, în afara diplomei de bacalaureat (sau echivalent) vor adăuga dosarului o declarație notarială în funcție de situația în care se află, astfel:

(a) Absolvenţii care NU au urmat un program de studii universitare pe locuri subvenționate de la Bugetul de stat al României
  • Declaraţie notarială a candidatului care să ateste faptul că nu a mai urmat studii universitare pe un loc subvenţionat de la buget (original). Pentru înscrierea online, aceasta este un fișier PDF separat.
(b) Absolvenţii care au urmat unul sau doi ani de studii de licenţă pe locuri subvenţionate de la Bugetul de stat al României
  • Declaraţie notarială a candidatului care să precizeze pe ce perioadă a urmat studii universitare pe un loc subvenţionat de la buget (original). Pentru înscrierea online, aceasta este un fișier PDF separat.
ATENȚIE! Absolvenții care au urmat studii universitare complete pe locuri subvenţionate de la Bugetul de stat al României pot candida numai pe locurile cu taxă.

4. CERTIFICAT DE NAȘTERE (copie conform cu originalul)
Pentru înscrierea online, acesta este un fișier PDF separat.

5. ADEVERINȚĂ MEDICALĂ TIP (original), din care să rezulte că sunteți apt pentru a urma Facultatea de Științe Politice, eliberată de către Cabinetul medical al liceului sau de către medicul de familie. Atenție! La depunerea dosarului în formă tipărită adeverința va fi depusă în original pentru primul program de studii ales ȘI în copie pentru celelalte programe (în cazul în care ați fost declarat admis la mai multe programe ale facultății).

Pentru înscrierea online, acesta este un fișier PDF separat.

6. TREI (3) FOTOGRAFII tip buletin de identitate (3cmx4cm). 
Atenție! Pentru înscrierea online este suficientă o fotografie în format digital recentă (poate fi realizată și cu telefonul) prin care candidatul să poată fi identificat cu ușurință (cap+umeri, pe fond uniform deschis la culoare), însă la confirmarea locului vor fi aduse cele 3 fotografii tip buletin.

7. ACT DE IDENTITATE (copie simplă) 
Document național de identitate (pentru România: buletin sau card de identitate) sau pașaport.

Pentru înscrierea online, acesta este un fișier PDF separat.

8. DOVADA PLĂȚII TAXEI DE ÎNSCRIERE SAU A SCUTIRII DE PLATA TAXEI (original).

Plata taxei de înscriere se poate face 
  • la sediul comisiei de concurs pe perioada înscrierilor; sau 
  • online cu card bancar prin facilitatea oferită de Universitatea din București la www.po.unibuc.ro; sau
  • prin transfer bancar/ordin de plată către contul Universiății din București IBAN: RO67RNCB0076010452620072, detalii plată: "Admitere FSPUB iulie 2017" (atenție la timpul de procesare interbancar sau care depinde de ziua bancară)
Dovada plății taxei este:
  • chitanța (pentru plata la sediul comisiei de concurs); sau
  • mesajul electronic de confirmare a plății (pentru plată online); sau 
  • extras de cont cu numele candidatului la detalii de plată (pentru transfer bancar/ordin de plată). 
Pentru înscrierea online în vederea admiterii la un singur program de studii ca document de dovadă plății taxei candidatul va încărca în format PDF unul din documentele de mai sus în valoare de 150 RON. Pentru înscrierea la două sau mai multe programe candidatul va încărca în format PDF unul din documentele de mai sus în valoare de 225 RON.

Dovada scutirii de taxa de înscriere este cererea de scutire de taxă avizată de președintele comisiei de admitere. 

Pentru a obține scutire de taxă de admitere, candidatul va depune la președintele comisiei de admitere solicitarea de scurire de taxă împreună cu unul din următoarele documente:
  • copii după certificatele de deces ale părinţilor (în cazul celor orfani de ambii părinţi); 
  • adeverinţă de la casa de copii sau centrele de plasament (în cazul celor aflaţi în această situaţie);
  • adeverinţă din care să rezulte calitatea de personal didactic în activitate a unuia dintre susţinătorii legali (în cazul celor aflaţi în această situaţie);
  • adeverinţă din care să rezulte calitatea de personal angajat al Universității din Bucureşti a unuia dintre susţinătorii legali (în cazul celor aflați în această situaţie).
Dacă cererea este admisă, președintele comisiei de admitere va înscrie avizul său pe cerere. 

Pentru înscrierea electronică, cererile de scutire de taxă se trimit la admitere@fspub.unibuc.ro înaintea depunerii documentelor în formularul online, iar în cazul avizării pozitive candidatul va primi pe mail de pe această adresă cererea conținând avizul, în format electronic, pentru încărcare în formularul online. 

Atenție! Scutirea de taxă se acordă doar pentru înscriere la un singur program de studii. Pentru înscrierea la două sau mai multe programe candidatul va plăti 75 RON, în condiții similare cu cei care nu sunt scutiți de taxă (v. mai sus).  

Ca document de dovadă a scutirii de taxă, pentru înscrierea online în vederea admiterii la 
  • un singur program de studii se va încărca cererea avizată de președintele comisiei de admitere. 
  • două sau mai multe programe, se va încărca un singur document PDF care conține cererea avizată și dovada plății taxei de 75 RON. 

ACTE SUPLIMENTARE PENTRU SITUAŢII SPECIALE

OLIMPICI
  • Diploma/diplomele de OLIMPIC, în copie, numai pentru candidaţii care se înscriu ca olimpici (originalul va fi adus la confirmarea locului obţinut).
Pentru înscrierea online se va încărca un singur fișier PDF indiferent de numărul diplomelor obținute și incluse în dosarul de concurs. 

SCHIMBAREA NUMELUI
  • certificatul de căsătorie (copie conform cu originalul) în cazul schimbării numelui ca urmare a căsătoriei; SAU
  • un act legal doveditor de schimbarea a numelui (copie conform cu originalul) în toate celelalte cazuri de schimbare a numelui cu excepția căsătoriei.
Pentru înscrierea online se va încărca un singur fișier PDF, indiferent de numărul actelor ce dovedesc schimbarea numelui incluse în dosarul de concurs.

ABSOLVENȚI DE BACALAUREAT (SAU ECHIVALENT) INTERNAȚIONAL
Cetățeni UE (inclusiv România), ai Spațiului Economic European sau ai Elveției care sunt absolvenţi ai studiilor liceale din alte state (sau în alt sistem decât cel românesc) vor trimite pe adresa admitere@fspub.unibuc.ro dosarul pentru recunoaşterea studiilor conform listei de acte precizate de direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale - MEN (www.cnred.edu.ro), în cazul în care nu au depus la această direcție sau nu au încă un act de recunoaștere/echivalare a studiilor din străinătate eliberat de această direcție. Atenție! În plus, pentru cetățenii străni care doresc să urmeze programe cu predare în limba română, dosarul va include și un certificat de competenţă lingvistică pentru limba română eliberat de către instituţiile abilitate de MEN.

Pentru înscrierea electronică, ca dovadă a depunerii/ echivalării/ recunoașterii actelor va fi încărcat un singur fișier PDF ce conține mesajul de confirmare al primirii tuturor actelor necesare de către admitere@fspub.unibuc.ro sau actul de echivalare/recunoaștere eliberat de MEN. Atenție! Pentru cetățenii străini care doresc să se înscrie și la cel puțin un program cu predare în limba română, va fi încărcat un fișier distinct PDF va conține și certificatul de competență lingvistică.

ÎNSCRIEREA CANDIDAȚILOR

Înscrierea candidaţilor se va face în perioada dedicată înscrierilor din calendarul respectivei sesiuni de admitere (iulie sau septembrie).

Pentru sesiunea IULIE 2017, perioada de înscrieri este 6-18 iulie 2017, ora 12:00, la prânz (calendarul complet al competiției este disponibil pe această pagină în secțiunea CALENDAR de mai sus).

Înscrierea se poate face
  • la sediul istoric al facultății (str. Spiru Haret 8) - personal sau prin procură notarială - prin depunerea unui DOSAR DE CONCURS la comisia de admitere, în timpul programului de înscrieri; sau
  • ONLINE, prin încărcarea unui DOSAR DE CONCURS în perioada de înscrieri. 
Atenție! Înainte de a începe procedura de înscriere, candidaţii cetățeni ai Uniunii Europene (inclusiv România), ai Spațiului European sau Elveției care dețin bacalaureatul (sau echivalent) în alt sistem decât cel românesc vor trimite pe adresa admitere@fspub.unibuc.ro dosarul pentru recunoaşterea studiilor conform listei de acte precizate de direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale - MEN (www.cnred.edu.ro), în cazul în care nu au depus la această direcție sau nu au încă un act de recunoaștere/echivalare a studiilor din străinătate eliberat de această direcție.

PROCEDURA DE ÎNSCRIERE ONLINE
ATENȚIE! Înainte de a începe procedura de înscriere electronică este necesar să pregătiți în format electronic (fișiere PDF, max. 1 MB fiecare fișier) documentele specificate în secțiunea alăturată (DOSARUL DE CONCURS).

Pentru a vă înscrie la unul sau mai multe programe este nevoie să completați UN SINGUR FORMULAR ONLINE DE ÎNSCRIERE. Acesta este un formular electronic (similar în conținut cu fișa tip de înscriere obligatorie pentru cei care se înscriu la sediul facultății) la care veți atașa documentele necesare pregătite deja în format electronic.

După completarea formularului online veți primit automat pe mail (de la adresa admitere2017@fspub.unibuc.ro), fișa de înscriere în format PDF așa cum a fost completată online. Aceasta reprezintă fișa de înscriere și este considerată parte a dosarului de concurs.

Dacă toate actele atașate formularului online sunt corecte înscrierea este considerată validată și veți primi câte un număr de înregistrare pentru fiecare program de studii la care v-ați înscris.

Dacă actele atașate formularului online nu sunt corecte veți primi prin mail de la adresa admitere@fspub.unibuc.ro o solicitare privind unul sau mai multe din actele încărcate. După trimiterea corectă a tuturor actelor solicitate înscrierea este considerată validată și veți primi câte un număr de înregistrare pentru fiecare program de studii la care v-ați înscris.

Validarea vă va fi comunicată prin mail de la adresa admitere@fspub.unibuc.ro.

Dacă nu primiți documentul de confirmare a înscrierii sau mesajul de validare a înscrierii vă rugăm să ne contactați la adresa admitere@fspub.unibuc.ro (după ce ați verificat inclusiv secțiunea Spam a contului dumneavoastră de mail).

Înscrierile online se fac în perioada 6-18 iulie 2017 (ora 12:00 la pranz). Un dosar este considerat depus în perioada legală dacă formularul online este depus în această perioadă și actele atașate acestuia sunt corect încărcate (sau, dacă nu sunt încărcate corect, actele solicitate sunt trimise în forma corectă în perioada precizată). Dacă formularul online sau actele solicitate nu sunt trimise corect în perioada precizată, dosarul este considerat respins.

DESFĂȘURAREA EXAMENULUI & PROCEDURI DE CONFIRMARE A LOCULUI

EXAMINAREA
Concursul de admitere constă în două probe evaluate în baza dosarului de concurs astfel:

1. ADECVAREA CU DOMENIUL DE STUDII ȘI VERIFICAREA CUNOȘTINȚELOR LINGVISTICE
Evaluarea interesului, adecvării şi potenţialului pentru domeniul de studii, precum și adecvarea cu misiunea facultăţii în baza unei scrisori de intenţie (eseu motivaţional) de aproximativ 500 de cuvinte incluse în dosarul de concurs. Pentru programele în limba română (Științe politice în limba română și Studii de Securitate), scrisoarea va fi redactată în limba română, iar pentru programele în limbi străine (Științe Politice în limba franceză, Științe Politice în limba engleză, Relații Internaționale și Studii Europene în limba engleză), scrisoarea va fi redactată în limba programului respectiv. Probă eliminatorie (se notează cu admis/respins).

2. PERFORMANŢĂ ŞCOLARĂ
Evaluarea performanţei şi abilităţilor academice în baza mediei obţinute la examenul de bacalaureat.

În baza acestor probe şi criterii candidaţii sunt ordonaţi descrescător şi apoi, în funcţie de numărul de locuri la buget/taxă disponibile pentru sesiunea respectivă de admitere, sunt stabilite listele preliminare de 
  • candidaţi admişi pe locuri de la buget; 
  • candidaţi admişi pe locuri cu taxă; 
  • candidaţi admişi pe lista de aşteptare; şi 
  • candidaţi respinşi.
Departajarea candidaţilor admişi cu aceeaşi medie pe ultimul loc pe aceste liste se va face, în ordine, în funcţie de:

a. nota de la disciplina obligatorie de limba română din cadrul examenului de bacalaureat;
b. nota de la a doua disciplină obligatorie din cadrul examenului de bacalaureat.

CONTESTAŢII
Eventualele contestaţii se pot depune la comisia de admitere în maxim 48 de ore de la afişarea rezultatelor.

PROCEDURI DE CONFIRMARE A LOCULUI OBŢINUT
Toți candidații admiși trebuie să confirme locul prin completarea și depunerea Declarației de confirmare, în caz contrar fiind eliminați (după eliminare au loc reclasificări prin care candidații admiși pe locuri de rezervă pot avansa pe locuri cu taxă sau bugetate).

La momentul confirmării, candidații care au depus dosare electronice ȘI care au fost admiși pe locuri bugetate sau cu taxă (inițial sau în urma unei reclasificări, v. mai jos) vor depune la sediul facultății (Str. Spiru Haret 8) întregul dosar în format tipărit (inclusiv Fișa de înscriere pe care au primit-o automat în format PDF după completarea formularului de înscriere online), în perioada pentru confirmarea locului bugetat/cu taxă obținut.

ETAPA 1: CONFIRMĂRI
În decurs de 3 zile de la afişarea rezultatelor:
  • candidaţii declaraţi admişi pe locurile de la BUGET au obligaţia de a confirma personal (sau prin procură notarială) ocuparea respectivului loc prin depunerea la Comisia de admitere a unei CERERI, datate şi semnate, împreună cu DOCUMENTELE solicitate la dosarul de înscriere ÎN ORIGINAL. Candidaţii care au depus deja documentele în original în momentul înscrierii la admitere vor confirma locul obţinut doar prin depunerea cererii de confirmare. Candidații care s-au înscris electronic au obligația să aducă dosarul de concurs în format tipărit cu actele solicitate în dosarul de înscriere in original. 
  • candidaţii declaraţi admişi pe locurile de la TAXĂ au obligaţia de a confirma personal (sau prin procură notarială) ocuparea respectivului loc prin depunerea la Comisia de admitere a unei CERERI, datate şi semnate, împreună cu CHITANŢA care să facă dovada achitării unui sfert din valoarea taxei de studii pentru anul I (i.e. 750 RON, se achită la casieria Universităţii din Bucureşti, sediul Facultăţii de Drept, cu specificarea pe chitanţa: „Facultatea de Ştiinţe Politice – Taxe şcolare”). În cerere, candidatul va menţiona explicit dacă doreşte sau nu să rămână pe locul cu taxă în eventualitatea în care, în urma reclasificărilor, ar obţine un loc bugetat.Candidații care s-au înscris electronic au obligația să aducă dosarul de concurs în format tipărit. 
  • candidaţii aflaţi pe LISTA DE AŞTEPTARE au obligaţia de a confirma personal (sau prin procură notarială) ocuparea respectivului loc prin depunerea la Comisia de admitere a unei CERERI, datate şi semnate. În cerere, candidatul va menţiona explicit dacă doreşte sau nu să rămână pe locul cu taxă în eventualitatea în care, în urma reclasificărilor, ar obţine un loc bugetat.
Candidaţii care nu confirmă locul în termenul stabilit vor fi eliminaţi definitiv din liste şi vor fi înlocuiţi cu următorii clasaţi.

ETAPA 2: RECLASIFICĂRI & NOI CONFIRMĂRI
În urma încheierii primei perioade de confirmare a ocupării locurilor de la buget și a soluționării contestațiilor, listele vor fi refăcute prin eliminarea candidaţilor care nu au confirmat şi prin reclasificarea candidaţilor admişi pe locuri cu taxă sau înscrişi pe listele de aşteptare, a căror medie de admitere le permite acest lucru.

În termen de 2 zile de la afişarea noilor liste (rezultate reclasificare runda 1), candidaţii declaraţi nou admişi în urma reclasificării şi care nu se găseau pe primele liste au obligaţia de a confirma personal (sau prin procură notarială) ocuparea respectivului loc astfel:
  • Candidaţii NOU admişi pe locurile de la BUGET în urma reclasificării au obligaţia să aducă DOCUMENTELE solicitate la dosarul de înscriere ÎN ORIGINAL, dacă nu au făcut-o la momentul înscrierii la concursul de admitere. Atenție! La momentul confirmării, candidații care sunt admiși pe locuri de la buget prin reclasificarea de pe locurile cu taxă vor primi înapoi chitanța de plată a taxei de studii cu specificarea Restituire taxă, iar banii vor fi restituți de casieria Universităţii din Bucureşti, sediul Facultăţii de Drept, în baza acestei chitanțe. Candidații care s-au înscris electronic au obligația să aducă dosarul de concurs în format tipărit cu actele solicitate în dosarul de înscriere in original (dacă nu au făcut-o în etapa precedentă).
  • Candidaţii NOU admişi pe locurile cu TAXĂ în urma reclasificării au obligaţia să aducă în momentul confirmării locului obţinut şi CHITANȚA care să facă dovada achitării unui sfert din valoarea taxei de studii pentru anul I (i.e. 750 RON, se achită la casieria Universităţii din Bucureşti, sediul Facultăţii de Drept, cu specificarea pe chitanţa: „Facultatea de Ştiinţe Politice – Taxe şcolare”). Candidații care s-au înscris electronic au obligația să aducă dosarul de concurs în format tipărit (dacă nu au făcut-o în etapa precedentă).
Candidaţii nou clasaţi pe locuri de la buget sau cu taxă care nu confirmă locul în termenul stabilit vor fi eliminaţi definitiv din liste şi vor fi înlocuiţi cu următorii clasaţi. 

ETAPA 3: RECLASIFICĂRI FINALE
După acest ultim termen, listele vor fi refăcute prin eliminarea candidaţilor care nu au confirmat şi prin reclasificarea candidaţilor admişi pe locuri cu taxă sau înscrişi pe listele de aşteptare a căror medie de admitere le permite acest lucru. Acestea sunt LISTELE FINALE ale candidaţilor admişi pentru respectiva sesiune de admitere.

Atenție! După afișarea listelor finale, candidații care, în urma ultimei reclasificări, sunt admiși pe locuri de la buget de pe locurile cu taxă vor primi înapoi chitanța de plată a taxei de studii cu specificarea Restituire taxă, iar banii vor fi restituți de casieria Universităţii din Bucureşti, sediul Facultăţii de Drept, în baza acestei chitanțe.

TAXE

TAXE DE ÎNSCRIERE
Fiecare candidat se poate înscrie pentru admitere la toate cele cinci programe de studii: Relaţii Internaţionale şi Studii Europene în limba engleză, Ştiinţe Politice în limba engleză, Ştiinţe Politice în limba franceză, Ştiinţe Politice (în limba română), Studii de securitate.

Taxa/ taxele de înscriere la concursul de admitere sunt următoarele:

Înscrierea pentru admitere într-un singur program: 150 RON (0 RON pentru candidaţii scutiţi de plata primei taxe*)

Înscrierea pentru admitere în două sau mai multe programe: 225 RON (75 RON pentru candidaţii scutiţi de plata primei taxe*)

Taxele de înscriere se pot achita pe loc la sediul FSPUB din Spiru Haret nr. 8 la momentul depunerii dosarului de concurs.

Plata taxei de înscriere se poate face începând cu 20 iunie 2017 și
  • online cu card bancar prin facilitatea oferită de Universitatea din București la www.po.unibuc.ro; sau
  • prin transfer bancar către contul Universității din București IBAN: RO67RNCB0076010452620072, detalii plată: "Admitere FSPUB iulie 2017" (atenție la timpul de procesare interbancar sau care depinde de ziua bancară).
*Sunt scutiţi de plata taxei de înscriere pentru primul dosar candidaţii orfani de ambii părinţi, candidaţii care se află în grija unei case de copii şi candidaţii pentru care unul din susţinătorii legali este fie cadru didactic în activitate fie angajat în Universitatea din Bucureşti (V.secțiunea alăturată CONȚINUTUL DOSARULUI DE CONCURS). 


TAXE DE STUDII
Studenții admiși pe locurile de finanțate de la buget nu plătesc taxe de studii în primul an de studii. Conform legii, în funcție de performanțele școlare, în anii următori aceștia își pot păstra locul subvenționat sau pot deveni studenți înscriși pe locurile cu taxă.

Studenții admiși pe locurile cu taxă plătesc anual suma de 3000 RON. Această sumă poate fi eșalonată în mai multe tranșe pe parcursul anului academic, în funcție de situația socială a studentului.

Pentru confirmarea locului obținut pe un loc cu taxă la momentul admiterii se va plăti o primă tranșă (750 RON) din această taxă anuală la casieria Universității din București (Bd. M.Kogălniceanu 36-46, 050107 București) sau prin transfer bancar, cu mențiunea ”pentru Facultatea de Științe Politice-taxă de studii”. Atenție! Dacă în urma reclasificărilor din cadrul procedurilor de confirmare a locului obținut la examenul de admitere, studentul inițial admis pe un loc cu taxă este clasat pe un loc bugetat, tranșa plătită din taxa anuală se restituie, iar plata către candidat se face la casieria Universității din București (Bd. M.Kogălniceanu 36-46, 050107 București).