ALTE EVENIMENTE
[KADOC fellowship 2022]
CALL KADOC FELLOW 2022 KADOC Fellowships on Religion, Culture and Society (1750-) Questions? Please contact Dr. Peter Heyrman, head of Research
DEADLINE FOR APPLICATIONS 29 April 2022 > 5 p.m. TO BE AWARDED one fellowship for a period of 2 to max. 3 months in the academic year 2022-2023 ANNOUNCEMENT OF THE RESULTS 17 June 2022 All information can be found on https://kadoc.kuleuven.be/english/3_research/31_ourresearch/fellows/fellows_2022 and in the document enclosed. |
[CfP] IDENTITY AND DIVERSITY IN EUROPE. HISTORY, SOCIETY, INTERNATIONAL RELATIONS, UBB, martie 2022
Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napocaîn colaborare cu alți parteneri internaționali
cu participarea prioritară a doctoranzilor și cercetătorilor post-doctorali din proiectul POCU /380/6/13/124146 – Cercetare doctorală și postdoctorală de calitate, inovativă și relevantă pentru piața muncii
organizează conferința internațională cu titlul IDENTITY AND DIVERSITY IN EUROPE. HISTORY, SOCIETY, INTERNATIONAL RELATIONS Martie 2022
Cei interesați să participe sunt rugați să aibă în vedere următoarele: - Lucrările conferinței se vor desfășura în limbile engleză, italiană, franceză; - Timpul alocat fiecărei comunicări este de maximum 20 minute; - Titlul comunicării însoțit de un scurtrezumat (maximum jumătate de pagină), se poate trimite până la data de10 februarie 2022, la adresa de e-mail raluca.goia@ubbcluj.ro într-una dintre limbile de desfășurare a conferinței; - În vederea publicării,articolele completese vor trimite până la data de 28 februarie 2022, la aceeași adresă de e-mail. Conferința va fi organizată în format hibrid. Nu se percepe taxă de participare. Cei care își vor manifesta dorința de a participa, vor primi informații detaliate după data de 10 februarie a.c.
Comitetul de organizare al conferinței |
[Neo-Thomism in Action, Law and Society Reshaped by Neo-Scholastic Philosophy, 1880-1960]
Neo-Thomism in Action Law and Society Reshaped by Neo-Scholastic Philosophy, 1880-1960, edited by Wim Decock, Bart Raymaekers and Peter Heyrman.
Appeared in the series KADOC-Studies on Religion, Culture and Society of Leuven University Press. |
[Concurs de fotografie ''How I See My Campus'']
Pentru ediția de anul acesta a evenimentului Global CIVIS Days 2021, Universitatea Liberă din Bruxelles propune membrilor comunității CIVIS – studenți, cadre didactice, cercetători și personal administrativ – competiția How I See My Campus. Rezultatele acestei competiții vor fi prezentate într-o expoziție dedicată fotografiilor selectate.
Concursul de fotografii își propune să-i provoace pe membrii comunităților academice din cadrul CIVIS să capteze imagini inedite, perspective noi și unghiuri neașteptate ale universităților din care provin.
Astfel, persoanele interesate sunt rugate să trimită imagini care surprind frumusețea, originalitatea și unicitatea universităților lor, precum și mult-așteptatele momente de reîntâlnire ale comunității din care fac parte. Fotografiile pot include reprezentări ale unor locuri ascunse sau speciale din campus, decorațiuni notabile sau stranii sau orice alt aspect interesant, amuzant sau original al spațiilor universitare sau al vieții și interacțiunii în campus.
Fotografiile selectate (aproximativ 5 pentru fiecare universitate) vor constitui subiectul primei expoziții CIVIS, care va fi lansată odată cu deschiderea evenimentului Global CIVIS Days, la Bruxelles, pe 24 noiembrie 2021. Expoziția va fi ulterior itinerată în cadrul tuturor celor nouă universități membre.
Fiecare persoană poate înscrie cel mult 3 fotografii până la data de 10 octombrie 2021 la adresa contact@civis.eu.
https://unibuc.ro/civis-lanseaza-competitia-de-fotografii-how-i-see-my-campus/ |
[Call KADOC fellows]
KADOC – the Interfaculty Documentation and Research Centre on Religion, Culture and Society at KU Leuven – is both one of the leading cultural heritage institutions in Belgium and an international research centre focusing on the manifold cultural and societal legacies of religion and its material and immaterial manifestations in modern society.
From 2021 onwards, KADOC-KU Leuven yearly awards one fellowship to an international scholar (with max. 10 years of scientic seniority after PhD) working on topics related to its main research lines. QUESTIONS? Please contact Dr. Peter Heyrman, head of Research: peter.heyrman@kuleuven.be |
[CfA: Walter Markov Prize 2021]
Every two years the European Network of Global and Universal History (ENIUGH) is pleased to announce the Walter Markov Prize and this time we do so for the year 2021. The prize honours an outstanding PhD- or MA-thesis that contributes to the research fields of Walter Markov, especially the comparative exploration of revolutions; social movements and decolonisation processes in Africa, Asia, and Latin America; historiographical traditions in various national contexts, and academic internationalisation in the course of the 20th century. Papers that are submitted for the Walter-Markov-Prize are expected to take a global perspective on its subject, either by addressing it from a comparative point of view, by examining processes of cultural transfers, or by seeking to understand the entanglements of various spatial frameworks. The successful applicant will receive € 1,500 which is meant to support the publication of his / her research. The selecting committee will consider manuscripts (in German, English, or French) of outstanding MA or phD theses that had been submitted to the respective institution after January 2019. Applicants should submit their manuscripts, a summarizing abstract of 250 words and a brief CV electronically and as one PDF file to: headquarters@eniugh.org. The deadline for submissions is 30 April 2020. |
[EMA call for applications 2021/22 open]
The EMA team is happy to announce that the call for applications for EMA 2021/2022 is now open. On the following web page you will find a range of promotional tools (the call, flyer/poster, photos, press release, newsletter, social media posts, and alumni testimonials) that can help you spread the word: https://gchumanrights.org/education/regional-programmes/ema/media-toolkit.html If you have any questions about the promotional pack, you can get in touch directly with Nicola at nicola.tonon@gchumanrights.org. |
[Concurs bursă postdoctorală] Appel à candidature contrat post-doctoral 12 mois Anthropologie et Science Ouverte (ANR Anthropen)
Dans le cadre du projet ANR ANTHROPEN Les frontières des données anthropologiques (Laboratoire d’Ethnologie et de Sociologie Comparative et MSH Mondes) débuté en mars 2019, le Laboratoire d’Ethnologie et de Sociologie Comparative (UMR 7186 CNRS-Université Paris Nanterre) propose un contrat post-doctoral de 12 mois à partir du 1er février 2021 sur le thème suivant :
Anthropologie et science ouverte: le partage des données en anthropologie
Le.la candidat.e devra effectuer une recherche sur les conditions matérielles, techniques et éthiques du partage des données en anthropologie, à partir d’une ethnographie de la communauté scientifique et technique disciplinaire, de son habitus scientifique actuel et des champs de possibles ouverts par l’évolution récente du cadre juridique national et international sous la politique de la Science Ouverte. L’étude contribuera à la réflexion théorique sur les processus de diffusion, de collaboration et de partage dans une science où les données sont le produit d’une relation ethnographique qui dépasse les frontières de la discipline et les frontières culturelles, et qui rend visible des apories dans les nouveaux cadres législatifs accompagnant l‘ouverture des données à l’échelle internationale. Les questions soulevées par le partage des données provenant des contextes historiques controversées (ex. coloniaux) ou culturellement sensibles (ex. secrets) ou lors des processus de restitution des données vers les communautés se situent au cœur de la réflexion. Le Laboratoire d’ethnologie et de sociologie comparative qui comporte depuis longtemps un pôle documentaire actif sur ces questions offre un cadre pertinent de veille sur l’évolution des pratiques scientifiques et documentaires. Pour en savoir plus sur le projet : anthropen.hypotheses.org Informations générales : Date limite de candidature : jeudi 24 décembre 2020 Lieu de travail : Nanterre Type de contrat : CDD Durée du contrat : 12 mois (jusqu’à 14 mois maximum) Date de début de contrat prévue : 1er février 2021 Quotité de travail : temps complet (38h30/semaine) Rémunération : entre 2728€ et 3145 euros brut mensuel en fonction d’expérience
Conditions d’admission : Le poste est ouvert à tous les chercheurs-euses, sans distinction de nationalité, ayant soutenu leur thèse de doctorat en anthropologie ou ethnologie dans une université française ou étrangère. Les critères pris en compte par le comité de sélection sont : la qualité du projet, son originalité, son adéquation à la thématique définie ; les compétences scientifiques de la personne ainsi que le caractère international des recherches.
Description du poste : Le postdoctorant sera accueilli dans les locaux du Lesc à Nanterre. Une partie de l’activité pourra s’effectuer en télétravail. La personne recrutée travaillera sur le projet de recherche qui lui aura valu sa sélection et prendra part aux activités du projet ANR Anthropen et du Laboratoire d’ethnologie et de sociologie comparative. Elle animera notamment des ateliers dans le cadre de ce laboratoire, et participera plus largement aux réseaux auxquels le laboratoire prend part, tel que le Consortium Archives des ethnologues. Elle aura également des responsabilités au niveau de la gestion du projet (rapports, coordination des formations, contacts partenariaux). Compétences : - Compétences en pratique ethnographique - Bonnes connaissances des politiques de science ouverte - Sensibilité pour les questions éthiques, relatives à la protection des données personnelles et sensibles et pour les questions de propriété intellectuelle - Sensibilité pour les humanités numériques
Activités: - ethnographie des pratiques scientifiques anthropologiques autour du partage des données - organisation des ateliers et colloques - suivi et communication autour du projet (blog, formations, communications)
Modalités de candidature : Le dossier de candidature complet devra être envoyé au plus tard le jeudi 24 décembre 2020 à minuit via le portail emploi CNRS : https://emploi.cnrs.fr/Offres/CDD/UMR7186-MONHEI-001/Default.aspx
Les entretiens auront lieu la semaine du 4 janvier 2021.
Contacts : Monica Heintz (coordinatrice projet, PR Université Paris Nanterre, codirectrice du LESC) : mheintz@parisnanterre.fr Jessica De Largy Healy (Chargée de recherche CNRS, membre du projet) : jessica.delargyhealy@cnrs.fr Hélène Gautier (chargée d’édition de corpus numériques CNRS) : helene.gautier@cnrs.fr |
[18 octombrie 2019] Dezbatere privind acordarea Premiului Saharov pentru drepturile omului
Dezbatere privind acordarea Premiului Saharov pentru drepturile omului la Parlamentul European Biroul din România Str. Vasile Lascăr, nr. 31, et. 1, Sala de conferințe Biroul de legătură al Parlamentului European în România organizează dezbaterea Premiul Saharov al Parlamentului European 2019 în data de 18 octombrie 2019, intervalul orar 11:00-13:00, la sediul Biroului str. Vasile Lascăr, nr. 31, sala de conferințe. Evenimentul este organizat în parteneriat cu: Centrul Europe Direct București, Facultatea de Științe Politice - Universitatea București Facultatea de Comunicare și Relații Publice – Școala Națională de Studii Politice și Administrative. Tema dezbaterii pornește de la drepturile omului în lume, marcând Premiul Saharov pentru libertatea de gândire, acordat anual de Parlamentul European pentru a onora persoane și organizații care apără drepturile omului și libertățile fundamentale. Panel invitați: · dr. Ruxandra Ivan - Conferențiar universitar, Facultatea de Științe Politice, Universitatea București · Carmen Gavrilă - Jurnalist Radio România · Ion M. Ioniță - Redactor-șef "Historia" Participanții, ghidați de invitații din panel, vor simula procedura de selecție a câștigătorului Premiului Saharov, prin susținerea unor prezentări în favoarea unuia dintre cei 3 nominalizați finali și vor vota pentru desemnarea unui laureat. • Marielle Franco, Șeful de trib Raoni și Claudelice Silva dos Santos • The Restorers • Ilham Tohti Parlamentul European va alege laureatul la 24 octombrie 2019. Evenimentul va fi moderat de Ion M. Ioniță, Redactor-șef "Historia" |
Organizare alegeri pentru: director departament, 1 loc în Consiliul FSPUB, Senatul UB
În ședința Senatului UB de astăzi, 19 iunie 2019, a fost aprobat calendarul pentru organizarea alegerilor pentru: funcția de director de departament (DSPRISS), un loc în Consiliul FSPUB și un loc în Senatul UB. Calendarul și alegerile sunt stabilite în conformitate cu
Carta UB (art. 75, alineat 1) și Metodologia pentru alegerea organelor de
conducere 2015-2016 (http://www.old.unibuc.ro/n/despre/alegeri/docs/2015/sep/18_17_11_52METODOLOGIE_ALEGERI_2015_Aprobat_Senat16.09.2015_final.pdf Astfel, candidaturile pentru fiecare din cele 3 poziții se depun în perioada 20 și 30 iunie 2019, la secretariat. Procedura de depunere a candidaturii constă înscrierea sub semnătură în borderoul destinat poziției vizate. În zilele lucrătoare candidaturile se depun în timpul programului cu publicul, iar în week-end în intervalul orar 10.00-12.00. Alegerile vor avea loc pe data de 5 iulie, într-o ședință ce va fi convocată după încheierea perioadei de depunere a candidaturilor. În conformitate cu Punctul 4 al Metodologiei pentru alegerea organelor de conducere 2015-2016: „Persoanele care la data alegerilor au contractul de muncă suspendat nu își exercită votul în sesiunea corespunzătoare și nu vor fi luate în considerare la calculul cvorumului de prezenţă.” În aceste condiții, cadrele didactice cu drept de vot sunt în număr de 39. Cvorumul de prezență este de jumătate plus unu din totalul cadrelor didactice cu drept de vot (adică 21). În conformitate cu punctul 6 al Metodologiei pentru alegerea organelor de conducere 2015-2016: “6. Sunt declarați aleși candidații pentru consiliile departamentelor şi facultăţilor şi pentru Senat, în ordinea descrescătoare a numărului de voturi "pentru" şi până la completarea locurilor eligibile.” În conformitate cu articolul 21 al Metodologiei pentru alegerea organelor de conducere 2015-2016: Este ales director de departament candidatul care obţine majoritatea voturilor din departament. |