[15-17/12/2014] Ateliere tematice LIDER+

posted 8 Dec 2014, 05:30 by FSP UB   [ updated 8 Dec 2014, 05:30 ]
În zilele de 15, 16 şi 17 decembrie, în cadrul proiectului LIDER Plus au loc atelierele tematice pentru modulele Bună GuvernareComunicare publică şi Egalitate de şanse

Aceste ateliere se adresează exclusiv studenţilor FSPUB înscrişi în programul de practică LIDER Plus şi au rolul de a sprijini procesul de orientare şi consiliere în vederea dezvoltării abilităţilor necesare pe piaţa muncii pentru absolvenţi de ştiinţe politice. 

La fiecare atelier vor putea participa maxim 20 de studenţi şi înscrierea se va face pentru maxim o întâlnire pentru fiecare din cele trei module. 

Validarea înscrierilor se va face în ordinea primirii confirmării de participare la irina@activewatch.ro (attn: Irina Zamfirescu). Vă rugăm să specificaţi în mesajul de confirmare data, modulul şi intervalul orar la care doriţi să participaţi conform programării de mai jos: 

BUNĂ GUVERNARECOMUNICARE PUBLICĂ EGALITATE DE ŞANSE
Luni 15 decembrie 2014 
14:30-15:20, Sala A.I.Cuza (Str.Negru Vodă 3, et. 3) 

Marţi 16 decembrie 2014 
8:30-9-20, Sala A.I.Cuza (Str.Negru Vodă 3, et. 3) 

Miercuri 17 decembrie 2014 
9:30-10:20 & & 13:30-14:20, Sala A/Mattei Dogan (Str. Spiru Haret 8, parter) 
Luni 15 decembrie 2014 
15:30-16:20, Sala A.I.Cuza (Str.Negru Vodă 3, et. 3) 

Marţi 16 decembrie 2014 
9:30-10:20, Sala A.I.Cuza (Str.Negru Vodă 3, et. 3) 

Miercuri 17 decembrie 2014 
8:30-9:20 & 12:30-13:20, Sala A- Mattei Dogan (Str. Spiru Haret 8, parter)
Luni 15 decembrie 2014 
16:30-17:20, Sala A.I.Cuza (Str.Negru Vodă 3, et. 3) 

Marţi 16 decembrie 2014 
10:30-11:20, Sala A.I.Cuza (Str.Negru Vodă 3, et. 3) 

Miercuri 17 decembrie 2014 
10:30-11:20 & 11:30-12:20, Sala A- Mattei Dogan (Str. Spiru Haret 8, parter) 


Scurtă descriere a atelierelor

Buna guvernare la români (Irina Zamfirescu) 
Buna guvernare implică, în egală măsură, responsabilitatea aleșilor și responsabilitatea cetățenilor. Transparența decizională, bugetarea chibzuită și participarea publică reprezintă parametrii principali în clasificarea unei guvernări ca fiind „bună”. Teoretic, avem definiții ale acestora, însă cum se întâmplă lucrurile în politicile publice din România? În ce măsură decidenții publici înțeleg să implice cetățenii în luarea deciziilor și în ce măsură cetățenii sunt interesați de astfel de demersuri. Transparența decizională reprezintă un deziderat sau doar constrângere legală? Ce înțeleg cetățenii din proiectele care le sunt prezentate ca fiind „spre dezbatere public’” și care este importanța unei astfel de „dezbateri” în economia deciziei finale? 

Comunicarea publică (Răzvan Martin) 
Societatea românească este marcată de o neîncredere generalizată. Cetățenii nu au încredere în autorități, autoritățile nu au încredere în mass media, iar mass-media pierd tot mai mult încrederea publicului. Care este rolul comunicării publice în acest context și cine sunt actorii relevanți în acest proces? Cine face agenda publică în România? Agenda publică ține cont de agenda cetățeanului? Căutăm împreună răspunsuri în cadrul atelierelor. În cadrul acestora vom prezenta și instrumentele pe care media și cetățenii le au la dispoziție pentru a accesa și distribui informații de interes public provenite de la autorități (date deschise, legea accesului la informații de interes public). 

Discriminarea în România (Adrian Szelmenczi) 
Una dintre cele mai mari surse de inegalități în societatea românească este fenomenul discriminării. Deși este greu de crezut, oricine se poate afla la un moment dat într-o poziție de inferioritate din cauza discriminării, stigmatizării și a prejudecăților celor care sunt sau care se percep ca fiind într-o poziție de putere. Care este amploarea discriminării în România și cine sunt cele mai frecvente victime ale ei? Care ar trebui să fie strategiile de contracarare a acestui fenomen?